søndag den 6. marts 2011

På vej mod to hjul...

Efter en lille hændelse i sommers, hvor 10-12 egre i baghjulet nedlagde arbejdet mens jeg var på vej mod Bedrock med ca 120 Km/t på motorvejen nær Slagelse, har XS'eren ikke fået rørt sig så meget. Sjovt nok mest fordi selv ikke 4 granvoksne Teufels med dækjern og hammere kunne vride dækket af fælgen.

Med foråret bankende på døren var der dog nødt til at ske noget, så jeg besluttede betale for at at lade dækmanden flå dækket af, hvilket også voldede ham en del besvær på trods af store hydrauliske maskiner og andet proffi grej. Men af kom det.

Et styk skam-ekset baghjul med et par håndfulde knækkede egre...




Ud med de gamle egre, i med nye



50% lavet. 120% mangler. Bemærk den lille handy skrumaskine - perfekt til jobbet!


Man kan sætte egre i på mange forskellige forkerte måder. Efter et par forsøg fandt jeg den ene rigtige.

Så er hjulet grov-opspændt. Denne gang vil jeg dog have det forbi et par kyndige øjne inden jeg spænder det endeligt op... for med for stramme egre får man (ja, rigtigt gættet) - knækkede egre!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar